21 mrt 2008

terug op de vragen van mensen + antwoorden van mij

Hoe gaat het met je? En met je gezondheid?
Nou het gaat beter ik mag niet klagen, maar toch klaag ik
want ik draag een ongenezelijke aandoening.

Wat heb je nou precies?
PAH Pulmonale Artiële Hypertensie, maw.te hoge bloedruk en vernauwing in de longslagaders en longvaatjes. Ik neem minder zuurstof op dan een 'gezond mens'
Ben sneller benauwd en buiten adem. Meer weten, surf een keer naar www.pha-nl.nl
Het is dus ongenezelijk en de medicatie die ik nu hebt is levens-strekkende.
Het klinkt heel hard maar het is toch echt wel reeël. Je mag het wel vergelijken met kanker, onzeker en onvoorspelbaar en vaak nog niet helemaal duidelijk welke medicatie het beste is voor welke klasse.

(gemeente(kerk)leden)
Dus je ben nog steeds ziek en worstel er nog steeds wel mee?
Ja nu al bijna 10 jaar en dan ben ik blij dat ik God hebt, zonder Hem had ik het allang opgegeven.

Goh, maar als je nog zo ziek ben, waarom sta je dan niet meer zo nu en dan in de 'deze week' bij kaartje v.d. week (zieken)?
Mijn woorden maar ik kan het verkeerd hebben.
Nou chronisch zieken worden gauw vergeten, dat was ik en nu heb ik meer een ongenezelijke slopende aandoening, maar dat weet men niet..Waarom niet, omdat ze er niet naar vragen... Als ik eerlijk mag zijn.. Ze weten ervan, maar zijn het gewoon vergeten. Zien ze mijn aandoening niet zo ernstig. Oh ja didi is ziek, maar ze is er al overheen, ze is ziekenhuis in en uit geweest maar nu gaat het goed met haar. Kaartje ach ja, toen het heel slecht ging dachten ze wel aan, maar ja 'het gaat zo goed met mij' het is niet meer nodig

Heb je dan geen bemoediging nodig?
Ach ja elke dag wel, maar ja PH zegt de mens niet veel en men denkt zal wel niet veel erger zijn dan kanker. Maar ja, geef niet.. Laat maar, ik ga ook niet zielig doen, Ik leef mijn leven, en wat je aan de buitenkant ziet is niet altijd waarheid


meer antwoorden op vragen...wordt vervolgd..want nu weet ik effe de vragen niet meer

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Di,
Ik begrijp je goed, heel goed. Maarja, het is net als met mijn ongeneeslijke aandoening. Idd, gelukkig hebben we God, anders wist ik het waarschijnlijk ook niet meer. Fijn dat je open en eerlijk bent, en klagen mag best eens hoor!!!!!!!!!! Je hoeft niet altijd sterk en moedig te zijn...!

Liefs uit Assen!
x Ruth