25 nov 2005

Verblijf in st.UMC st.Radboud ~Nymegen...
Nou 'k ben (24nov.) weer in vertrouwde omgeving "HomeSweetHome..." een apart gevoel eigenlijk... Het was best een hele opgave... Spannend... De medicatie doet zijn werk... Dinsdag (20nov.) was het zover dat ik het werkelijk kreeg... Was best zenuwachtig, ik was al wel vertrouwd met de werking v.d. pomp, dus meer spannend het zelf moeten inschieten v.d. infuuslijn, vullen van de medicatie in de infuusspuit. De hoeveelheid van toediening spreek je meestal over milligram, milliliter etc, in dit geval spreken we over nano-gram (ng) dat's o,ooo-ml. Héél weinig duzz... De begin dosering was 2-ng, elke keer werd het opgehoogd met min. 2.ng, na 2 uurtjes was het 7-ng, dat ging nog goed, maar merkte wel dat de bekende bijwerkingen gingen opkomen, na 3 uurtjes werd het opgehoogd tot 10.ng... Toen werden de bijwerkingen wel heel erg heftig... de 10.ng heb ik gelukkig niet al te lang hoeven houden en werd het weer verlaagd naar 7.ng... Wel was ik erg misselijk en overgeven hoofd- en kaakpijn, 'flush' roodheid-warm in gezicht... Dus een hele slechte nacht gehad, met vooral veel braken... Dit zijn dus de wat bijwerkingen die kunnen opspelen bij het gebruik van dit medicijn... in een ander blog zal ik er uitgebreider over vertellen...
Het is dus allemaal nog meer spannend, omdat het uiteindelijke dosering 20.ng moet worden... Daar zie ik nog wel tegenop... elke week wordt het ietsjes verhoogd, met hoeveel weten we nog niet...
Nou lieve allemaal dat was dus myn verblijf in Nijmegen...

Dinsdag (29nov./15.00u.) moet ik alweer voor een controle naar de longarts in Nijmegen, (drs. Hadarkortier) (dit is niet doorgegaan, omdat de medicijn nog niet geleverd is :-/)



Geen opmerkingen: